Nytt/Fokus på Korset i hele mars

Fokus på Korset i hele mars

01. Mars 2024
Fokus på Korset i hele mars Fokus på Korset i hele mars

— I hele mars måned vil vi ha et fokus i våre gudstjenester på Korset, forteller Oslokirkens pastor Aina Torp.

— Vi har nettopp avsluttet gudstjenester for februar måned der fokus har vært på Guds Farskjærlighet, og dette har virkelig gitt mersmak. Vi opplever at systematisk, fundamental undervisning utfra Bibelen, Guds Hellige Ord, er nødvendig for å gjøre folk til Jesu disipler i vår tid der folk flest i hovedstaden har minimal innsikt i Guds Ord, sier hun.

Aina forteller at bibelundervisningen vil skje ved utleggelse av bibeltekster, men også ved å betone Korsets dimensjon i mange av vekkelsens sanger:

—  Mange tenker ikke over at sangskatten inneholder mektig åpenbaring om Korset og de mange begreper som kommer fra dette, som f.eks. Blodet og Lammet.

— Når vi oppdager dette i sangene, vil de bli en ressurs til å styrke vårt åndelige liv.

Men den første søndag i mars må Oslokirken dessverre hoppe over gudstjenesten fordi Evangeliesalen Berøa trenger hele bygget til sin årsfest for sine medlemmer.

— Dette er noe vi avtalte med Evangeliesalen Berøa da de så generøst lot oss bruke lokalene deres fra november 2023. Vi er dypt takknemlige for at de lar oss benytte lokaler der, fastslår pastor Aina, og forteller at møtene blir som vanlig fra søndag 10.mars kl 16:00, og deretter 17. mars, 24. mars og 31. mars.