Nytt/Historisk/Velkommen til afrikanske pastorer!

Velkommen til afrikanske pastorer!

15. Mai 2005
Velkommen til afrikanske pastorer!Sammen med den nigerianske pastoren, Duke Ajieh, som virkelig er en leder blant ledere (foto: Tor H. Lanton)

Igår inviterte Oslokirken 18 pastorer fra norsk-afrikanske menigheter i Oslo-området til fellesskap og fotvasking!

Pastor Jan-Aage Torp har opplevd en tiltale fra Herren om å samle og bemyndige innvandrer-pastorer i Oslo til lederskap i byen.

Igår var dagen.

18 pastorer var samlet fra nasjoner som Nigeria, Rwanda, Burundi, Kenya, Ghana og Kongo (Kinshasa). I tillegg var endel norske pastorer og medarbeidere med.

I tre timer var pastorene samlet til deilig lunsj, tilberedt av Oslokirkens medarbeidere, og det ble holdt høyrøstede vekkelsesappeller på afrikansk manér.

Høydepunktet var nok da pastor Jan-Aage ba om lov til å vaske deres føtter som en markering av tjenerskap, og deretter erklærte han at de er fullverdige åndelige ledere i Norges hovedstad!