Nytt/Historisk/En profetisk virksomhet

SeiersTro Media
27. September 2001
En profetisk virksomhet

Seierskirken ble stiftet 25.februar 1990 av 35 medlemmer under navnet Lillestrøm Kristne Senter med Jan-Aage Torp som pastor, og drev offentlig virksomhet til 30.september 2000. Seierskirken var på mange måter mer en profetisk virksomhet som satte dagsorden, enn en tradisjonell menighet. Seierskirken var en forløper til Trossamfunnet Oslokirken.

English:

Seierskirken (Victory Church) was founded on February 25th, 1990 by 35 members under the name Lillestrøm Kristne Senter with Jan-Aage Torp as pastor, and had a public ministry until September 30th, 2000. Seierskirken was in many ways more like a prophetic ministry that set the agenda, than a traditional church. Seierskirken was a forerunner of the Oslochurch Faith Community.