Nytt/Historisk/Nye menighetsplaner presentert i Oslo

Nye menighetsplaner presentert i Oslo

20. August 2001
Nye menighetsplaner presentert i OsloJan-Aage holdt også appell på Egertorvet i helgen Nye menighetsplaner presentert i OsloPastor Romain Zannou fra Benin i Vest-Afrika

Under et møte igår kveld i Frelsesarmeens lokaler på Vålerenga ble planer om en ny menighetsdannelse i Oslo sentrum presentert av Jan-Aage Torp.

- Jeg har båret på et kall til Oslo helt siden jeg var vise-forstander for Salemkirken midt på 1980-tallet, fortalte Jan-Aage Torp til de vel 40 interesserte som hadde tatt veien til møtet.

Torp la vekt på en grundig forberedelse gjennom bønn og åndelig kartlegging før menigheten ville bli grunnlagt, trolig under navnet «Oslokirken».

Den nye menigheten vil bli dannet innenfor rammen av norsk pinsebevegelse. Dette er forhåndsklarert med Roger Skaug, som leder Kontaktutvalget i Pinsebevegelsen og er pastor i Salemkirken Oslo.

Jan-Aage Torps nære venn, pastor Romain Zannou fra Benin, var kveldens gjestetaler. Han holdt en engasjerende tale der han la vekt på å legge grunnvollen.

- Hvis jeg skal bygge et stort hus, da vil jeg bruke ekstra mye tid på å legge en skikkelig grunnvoll gjennom å utvikle medarbeidere og be for byen, sa han.