Nytt/Historisk/Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen er bekymret for vår menighets trosfrihet

Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen er bekymret for vår menighets trosfrihet

10. September 2014

Det var en opplysende Agendamorgen-debatt om frihetsbegrepet på Youngstorget imorges med debatt mellom Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre, Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen, forsker Hilde Nagell og idehistoriker Håvard Friis Nilsen, ledet av redaktør Kaia Storvik. Pastor Jan-Aage Torp stilte spørsmål om frihet i lys av religion og tro, og han fikk tankevekkende svar, spesielt av Kunnskapsministeren.

Jan-Aage Torp forteller:

Jeg benyttet anledningen til å stille et spørsmål om religion og frihet, og fikk fornuftige svar fra alle tre.

Spesielt vakte det oppsikt at kunnskapsminister Isaksen uttalte bekymring for om vår menighet og vårt miljø skal bli «påført flertallets liberalitet» Han kalte dette «det liberale dilemma».