Nytt/Historisk/Medlem av «International Society of Deliverance Ministers» (ISDM)

Medlem av «International Society of Deliverance Ministers» (ISDM)

08. September 2008
Medlem av «International Society of Deliverance Ministers» (ISDM)Jan-Aage var sammen med lederen av ISDM, Dr. C. Peter Wagner

Pastor Jan-Aage Torp har vært medlem av «International Society of Deliverance Ministers» (ISDM) siden oppstarten i 2003 og deltok i forrige uke i årskonferansen i Nashville, Tennessee.

ISDM ledes av Dr. C. Peter Wagner, og blant medlemmene er anerkjente psykologer, psykiatere, teologer, missiologer og misjonærer som representerer ulike betoninger, bl.a. Ellel Ministries ved Peter Horrobin. ISDM har tilsyn med sine medlemmer.

- Våre impulser har siden 2003 primært vært Ellel, og vi har også lært av afrikanske tjenester i Zambia og Uganda, men jeg skjønner mer og mer at Oslokirkens Healing Center følger en egen utvikling der vi betoner lovsang, tilbedelse og Guds nærvær koblet med indre helbredelse, sier Jan-Aage Torp.

Medlem av «International Society of Deliverance Ministers» (ISDM)

- Eksorsisme og befrielse er ikke samme sak, og foreløpig gjelder våre erfaringer i Oslo primært befrielse, dvs. å ta autoritet over enkeltområder i menneskers liv der de opplever seg bundet av minner, uvaner o.l. Men vi lærer, og eksorsisme/demonutdrivelse hører med i den totale bibelske pakken, understreker vår pastor. - Vi håper å kunne tilby reell eksorsisme etter hvert.

Den erklærte visjonen for ISDM som har sitt hovedkvarter i Colorado Springs, er (engelsk):

The vision for ISDM is to recognize and network deliverance ministers nationally and internationally, so we may restore a level of credibility to the ministry of deliverance by providing continuing education and peer level accountability for deliverance ministers.

Our goal is to see the ministry of deliverance and inner healing back in mainstream Christianity where it belongs.