Nytt/Historisk/Levi Fragell, Espen Ottosen og Andreas Hegertun angriper

Levi Fragell, Espen Ottosen og Andreas Hegertun angriper

26. April 2011
Levi Fragell, Espen Ottosen og Andreas Hegertun angriperOttosen, Fragell og Hegertun

I over en uke etter oppslagene i Aftenposten og NRK vedrørende pastor Jan-Aage Torp og Oslokirken har Levi FragellEspen Ottosen og Andreas Hegertun gått til voldsomme angrep på Jan-Aage Torp.

De har fått følge av Korsets Seier på lederplass og en rekke deltagere på Verdidebatt.

Jan-Aage Torp har vært sykemeldt siden høsten 2009, og har ikke arbeidet som pastor siden han la ned sin virksomhet i september 2009. Når Ottosen, Fragell og Hegertun anmoder Torp om å trekke seg som pastor, har han ingen ting å trekke seg fra.

Oslokirken driver ingen virksomhet, bortsett fra en liten husgruppe, og er kun registrert som en forening i Brønnøysundregistrene, forteller representanter for denne husgruppen til oslokirken.no:

- Vi beklager karakterhenrettelsen av Jan-Aage Torp, og anmoder alle sanne kristne til å be til Gud, og å snakke direkte med Jan-Aage Torp. Vi er særskilt bedrøvet over alliansen mellom en ekstrem ateist og ledere i kristne organisasjoner. Spesielt alvorlig er det at Andreas Hegertun absolutt ikke har tatt kontakt med Torp, men har basert seg utelukkende på innspill fra ateister og anti-karismatikere. Vi takker for de mange venner og observatører i innland og utland som har vist integritet og kristen omsorg.