Nytt/Historisk/Besvarer NRK Ekko

Besvarer NRK Ekko

19. August 2019
Besvarer NRK EkkoJan Erlend Leine i NRK Ekko intervjuer Jan-Aage Torp Besvarer NRK Ekko

Oslokirkens pastor Jan-Aage Torp henvendte seg på torsdag til NRKs kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen da vi oppdaget en debatt i aktualitetsprogrammet EKKO som hadde gått på tirsdag om et tema som slett ikke dreide seg om Oslokirken som menighet eller ham som pastor og privatperson.

Men to av de tre debattantene fremsatte likevel utilbørlige påstander om Oslokirken og Torp, som NRK allerede den 2. februar 2012 hadde beklaget at de hadde publisert.

Pastor Torp sier: - Jeg er så vant til sånt i norske medier, men på fredag morgen ringte redaksjonssjefen i EKKO meg og inviterte til intervjuopptak på Marienlyst som ble sendt imorges på EKKO. Deilig med noen som tar mediaetikken på alvor, og attpåtil handler raskt mens saken er fersk! Det burde være unødvendig å tvinge oss til å melde saken til Pressens Faglige Utvalg (PFU) om media tar sine oppgaver på alvor, sier Torp.

Klkk på lydlenken på 5 1/2 minutter der programleder Jan Erlend Leine i NRK Ekko intervuer Jan-Aage Torp.