Nytt/Historisk/Anna Kristensen er forfremmet til herligheten!

1928-2014
Jan-Aage Torp, Aina Torp
06. August 2014
Anna Kristensen er forfremmet til herligheten!

Vår misjonær til Thailand, Anna Kristensen, ble forfremmet til herligheten på mandag 4.august.

Anna Kristensen er forfremmet til herligheten!

Anna Kristensen ble født 4.mars 1928 og vokste opp i Nes på Romerike.

Hun kom tidlig med i Fenstad Pinsemenighet, og ble utsendt som forkynner fra Evangeliesalen Oslo i 1952. I 1962 ble hun utsendt til Thailand som misjonær for Fenstad Pinsemenighet og Evangeliesalen Oslo i fellesskap. Fra 1991 overtok Seierkirken Lillestrøm utsenderansvaret, og dette ansvaret gikk fra 2001 over til Oslokirken. Hele tiden hørte hun hjemme i Pinsevennenes Ytre Misjon (PYM). I 2007 avsluttet hun sin misjonærtjeneste pga svekket helse. De siste årene har hun fått god omsorg ved Grünerløkka sykehjem, aldersavdelingen. Hennes nevø Reidar Sannerud har tatt godt hånd om henne på vegne av familien.

I familien er hun kjent som "Nusse". I Oslokirken er hun "tante Anna". Og i Thailand er hun "ma´am Anna". Over alt ble hun verdsatt pga sitt vinnende vesen og varme hjertelag. Alltid med et smil på lur.

Hennes sterke kristne overbevisning kom i tenårene, og hun vek aldri tilbake fra å fortelle frimodig om Jesus Kristus.

Hun vil for alltid bli husket i Thailand og Norge som den mangeårige bestyrer og mamma for hundrevis av barn og ungdom ved barnehjemmet Happy Home i Bangkok. Hundrevis i Thailand vil alltid tenke på henne som sin mamma.

I 1992 ble hun arrestert av norsk politi for en fredelig bønneaksjon mot abort ved Aker Sykehus, og hun gikk frimodig i fengsel. -Jeg elsker barna, enten de er født eller ufødt, erklærte hun til sin død.

Begravelsen holdes ved Fenstad Kirke på torsdag 14.august kl 10:30, og etterpå er fet åpent minnesamvær i Kirkestua. Adresse: Fenstad Kirke, Huservegen/Husarveien 35, Fenstad, Nes på Romerike.

Vi lyser fred over Anna Kristensens varme, gode og sterke minne!

(En del av fotografiene i billedgalleriet nedenfor ble tatt av Tor H. Lanton)