Nytt/Historisk/Begravelse etter Anna Kristensen

Begravelse etter Anna Kristensen

15. August 2014
Begravelse etter Anna KristensenAnna Kristensens båre på Fenstad Kirkes gravlund

I en sterk seremoni igår i Fenstad Kirkes gravlund ble vår kjære misjonær Anna Kristensen (86) stedt til hvile.

Begravelse etter Anna KristensenDen vakre kisten inne i kirken

Pastor Jan-Aage Torp forrettet idet han brukte Den norske Kirkes gravferdsliturgi. I en svært personlig tale mintes han sin nære relasjon med "tante Anna" siden 1962, da han var fem år gammel. Han malte et vakkert bilde av Anna som et medmenneske med usedvanlig kjærlighet til sin egne norske familie, og til hundrevis av unge mennesker i Thailand der hun tjenestegjorde trofast fra 1962 til 2007.

En æres-krans ble presentert fra De norske Pinsemenigheters Ytremisjon (PYM), representert ved Oddvar Johansen, som tjenestegjorde i Thailand med Anna gjennom en årrekke.

En annen kombinert æres-krans ble presentert fra Christian Children´s Happy Home og Oslokirken ved Pastor Aina Torp.

Vakre solosanger ble fremført av Birgit Brinck: "Navnet Jesus blekner aldri", "Jeg vet at det finnes en himmel", og Øyvind Fragells dyrebare sang "Sjelen den trenger til hvile".

Begravelse etter Anna KristensenÆres-kransen fra Happy Home og Oslokirken

Salmesangene var"Kjærlighet fra Gud", "O, bli hos meg", og "Det er makt i de fodede hender".

Kantor i Fenstad Kirke, Øyvind Sørum, akkompagnerte til de majestetiske melodiene.

Ved graven etterpå var det også en stund til å minnes.

Anna Kristensens søskenbarn, Reidar Sannerud (67) og Tor Sannerud (75), inviterte etterpå til et varmt minnesamvær med omlag 50 gjester fra familie og venner. Vakre taler og sanger ble fremført til ære for Anna Kristensen.

Fenstad Kirke som ligger i Nes kommune på Romerike, er en trekirke fra 1703.

Anna Kristensens søskenbarn, Reidar Sannerud (67) og Tor Sannerud (75) til høyre, ledsaget av pastor-ekteparet Aina & Jan-Aage Torp, på minnesamværet