Kryssilden/Vår tid er nå

Vår tid er nå

20. September 2021
Vår tid er nåAina & Jan-Aage før de ble viet i desember 2010 (foto: Privat)

Bibelen forteller om skiftende tider. Sesongskifter er naturlige. Det er viktig å forstå at det finnes både tider av fremgang og stagnasjon, av gjennombrudd og trengsler, av glede og sorg. Det er avgjørende å lære seg å akseptere de tider og sesonger som Herren forordner for våre liv.

Vi gjør klokt i å lytte til Jesu ord:

«Det er ikke dere gitt å kjenne tider og stunder som Far har fastsatt av sin egen makt.  Men dere skal få kraft når Den hellige ånd kommer over dere, og dere skal være mine vitner i Jerusalem og hele Judea, i Samaria og helt til jordens ende» (Apgj 1:7-8).

Gjennom våre snart 11 år i ekteskap har Aina & jeg opplevd lykke, kjærlighet og harmoni - og med mye motstand, som endog har virket styrkende på oss.

Vi ser tegn til økende motstand - samtidig som vi gleder oss over tiltagende velsignelse i tjenesten i Oslo, Norge og Europa, men også i vår familie.

Da Jesus sa til disiplene at det ikke var gitt dem å kjenne tider og stunder, ga Han dem også løftet om Åndens kraft.

Aina & jeg og den menighet vi bygger i hovedstaden, Oslokirken, har en enestående posisjonering for nåtiden og fremtiden. Vi sier med den suksessrike svenske TV-serien om gjenoppbygningen av Sverige etter verdenskrigen: «Vår tid är nu»l

Hør Herrens ord:

«Alt har sin tid, det er en tid for alt som skjer under himmelen: en tid for å fødes, en tid for å dø, en tid for å plante, en tid for å rykke opp, en tid for å drepe, en tid for å lege, en tid for å rive ned, en tid for å bygge, en tid for å gråte, en tid for å le, en tid for å sørge, en tid for å danse, en tid for å kaste stein, en tid for å samle steiner, en tid for å ta i favn, en tid for å la favntak være, en tid for å lete, en tid for å miste, en tid for å bevare, en tid for å kaste, en tid for å rive i stykker, en tid for å sy sammen, en tid for å tie, en tid for å tale, en tid for å elske, en tid for å hate, en tid for krig og en tid for fred» (Forkynneren 3:1-8)