Kryssilden/Gud forvandler Norge

Gud forvandler Norge

23. Februar 2018
Gud forvandler Norge Gud forvandler Norge

Noe holder på å forandre seg i Norge!

Det apostoliske-profetiske-evangelistiske-vekkelses-uttrykket for Jesus Kristus i verden idag holder på å bli den nye normalen her! Dette er den type av kristendom som definerer hva evangelikalismen er idag på kontinent etter kontinent.

Imorges har jeg sett på reprisen av gårskveldens profetiske vekkelsesmøte på TV Visjon Norge med den Venezuela-fødte profeten Dionny Baez som leder H20-kirken i Philadelphia, Pennsylvania, USA. Dette møtet var det første av fire dager med møter.

Dionny Baez ble ypperlig tolket av den unge tolken Veronica Sandaker, og musikkteamet fra Sannhetens Ord Bibelsenter i Slemmestad ledet den skjønne lovsangen og tilbedelsen. Sjefen for TV Visjon Norge, Dr. Jan Hanvold, ledet møtet med en stødig hånd.

HVA VAR SÅ SPESIELT MED DETTE MØTET?

La meg betone sju hovedperspektiver:

1) Det var profetiske skildringer fra verdens nasjoner som viser at nasjoners presidenter vender seg til Jesus. Dette er normalt idag.

2) Det var profetiske budskap til tv-seere og til folk i auditoriet som lukket opp deres potensiale og kall, og ga tro for nyskapninger og gjennombrudd. Dette er hva Herren gjør idag.

3) Det var profetisk åpenbaring som ble uttalt uten blygsel om hva som pågår i det himmelske, nesten som da apostelen Paulus formidlet åpent hva han så i den åndelige sfære. Denne åpenbaring ble formidlet åpenlyst til hele det norske folk, i en direktesending med minst 200.000 seere.

4) Det var proklamasjoner om helbredelser og økonomiske gjennombrudd til seere og tilstedeværende. Unge og gamle mottok ordene fra Gud.

5) Det var en frimodig innbydelse om å gjøre Jesus til Frelser og Herre i ditt liv, på linje med det konsekvente budskapet fra Billy Graham i hans levetid. Dette skjer idag i Norge.

6) Møtet som helhet, og særskilt budskapet og betjeningen ved Dionny Baez, var gjennomsyret av glede. Dette kjennetegner kristendommen i verden idag, akkurat som Jesus Kristus som var «fylt med gledens olje».

7) Da jeg så på tv-reprisen imorges, kunne jeg se i forsamlingen mennesker med bakgrunn fra lutherdom, katolisisme, baptisme, metodisme og pinsebevegelse. endog anerkjente prester og pastorer. Denne livskraftige kristendommen krysser alle barrierer mellom kirkesamfunn og kulturer.

Dette finner sted i Norge idag, slik som det skjer i hele verden!

Min åndelige far, Dr. C. Peter Wagner, sa mange ganger at dette livskraftige uttrykk for kristendommen er «det største og hurtigst-voksende segment av ikke-katolsk kristendom i verden idag».

Gratulerer, Norge og Europa! Vi holder på å bli antent av ilden!