Media/Hovedstaden/Ambassadør Yerkin Akhinzhanov har stort håp for Kasakhstan

Ambassadør Yerkin Akhinzhanov har stort håp for Kasakhstan

31. Januar 2022

Republikken Kasakhstans ambassadør til Norge, Hans Eksellense Yerkin Akhinzhanov, møter Pastor Jan-Aage Torp til en åpenhjertig samtale om de fredelige demonstrasjoner i hans nasjon som begynte den 2. januar som en reaksjon mot økningen av gassprisene, men de ble «kapret» av voldelige terrorister fra utland og innland som utnyttet situasjonen i et forsøk på å destabilisere den konstitusjonelle orden i den unge 30-år-gamle nasjonen.

Men den erfarne diplomaten og familiemannen Herr Akhinzhanov deler sin takknemlighet for at terroristene er blitt beseiret, takket være resolutt handling fra regjeringen og alminnelige mennesker i Kasakhstan.

Ambassadøren har stort håp for sitt folk som har overvunnet store hindringer gjennom historien.

Velkommen til å se ambassadør Akhinzhanov fortelle «den andre side av historien» som internasjonale medier ikke ønsker å fortelle.

Tekstet til norsk

Foto; Sahar Zargar