Kryssilden/Makeløse bønnesvar

Makeløse bønnesvar

18. Oktober 2021
Makeløse bønnesvarFra et bønnemøte i Oslokirken

Etter at Oslokirken den 1. august begynte daglige bønnemøter, har vi opplevd skjellsettende seire og makeløse bønnesvar.

Våre bønnemøter følger ikke teknikker og formler, men bygger på bibelord som vi tror kan hjelpe oss til å fokusere på relevante dimensjoner og behov.

Den gjennomgående tonen er troens seier, slik 1 Johannes 5:4 erklærer:

«For alt som er født av Gud, seirer over verden. Og det som har seiret over verden, er vår tro.»

Senest idag opplevde vi et makeløst bønnesvar. En advokat og psykolog som var involvert i angjeldende sak, uttalte etterpå at dette brøt med alt de tidligere hadde opplevd. Sånt skjer bare når vi ber samdrektig til Gud med frimodige bønner fra ydmyke hjerter.

Nå har vi altså hatt velsignelsen av å ha bønnemøter 79 dager på rad, og mange av dagene har vi to eller tre samlinger med bønn.

Herren holder nok tilbake mange mirakler og gjennombrudd fra Guds folk fordi vi bryr oss altfor lite om HAM. Han vil nemlig ha vårt hjerte, kjærlighet og oppmerksomhet.

For Oslokirken med Aina & meg i spissen er det ingen vei tilbake. Bønnens vei er seierens vei. Når vi trenger makeløse bønnesvar, da må vi samles i bønn til Herren.

I Matteus 18:19-20 kan vi lese klart og tydelig hva som er veien til seier:

«Også dette sier jeg dere: Dersom to av dere her på jorden blir enige om å be om noe, hva det enn er, skal de få det av min Far i himmelen. For hvor to eller tre er samlet i mitt navn, der er jeg midt iblant dem.»